【Call for Application closed】Exchange session with teachers in Philippines

Non-native teachers who teach in Latin America and Philippines will gather to talk about the topic of “Welcome to my fiesta!”. It is very interesting that people in Philippines also use the word “fiesta” in their daily life. Let’s share your own story, showing some pictures: “What comes to your mind when you say “fiesta”?”, “What do you usually do in the fiesta with your family or friends?”, “Is there a traditional fiesta in your place?” etc. Talking with people with different cultures, religions, and lifestyles will surely bring you various discoveries.

Date and Time
July 29th 2023 (Saturday), 21:00 – 22:30
(Time in Jamaica, UTC -5)
July 29th 2023 (Saturday), 22:00 – 23:30
(Time in Trinidad and Tobago, UTC -4)
* Check your local time here

Participant Requirements
In-service Japanese language teachers in Mexico, Central America and the Caribbean
whose level of Japanese is higher than N4 of JLPT or higher than A2 in “JF Standard for Japanese-Language Education”

Capacity
20 persons
* If the number of applicants exceeds the capacity, participants will be selected.

How to Implement
Zoom

Collaborate with
The Japan Foundation, Manila

Total
0
Shares
Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

5 × 3 =

Related Posts
Read More

【参加募集終了】ノンネイティブ日本語教師交流会

2024年7月28日に行うノンネイティブ日本語教師交流会へご招待いたします。 *対象者  メキシコ、中米、カリブ海、中東と北アフリカ地域の現在の教師で、日本語能力試験 (JLPT) のN4以上、またはJF`スタンダード・CEFRの基準でA2以上の日本語能力を持つ方。 申し込み:https://forms.gle/8tyzudwtbUcPKKrn7 本交流会の流れの詳細をご紹介いたします。 *交流会のテーマ 今回は「学生から教師へ:私の日本語のストーリー」をテーマとして、日本語を勉強し始めた理由と教師になろうと思ったきっかけについて経験を他の先生にシェアします。 *活動の目標 ・日本語能力を上達させること・新しい友達を作ること・文化的意識を広げること *セッションの前の流れ ① 参加者はトピックに関する画像と投稿をパドレットというサイトでアップロードしていただきます *会議中 ② アイスブレイクのゲームをして、小グループで自己紹介をします ③ パドレットでアップロードした画像と投稿を小グループで共有し、それを参考として発表をしていただいきます。 お互いに色々質問したり、やりとりするためにカメラとマイクをオンにして頂ければと思います。グループのメンバーは、グループのパドレットサイトを共有する人を 1…